Er du klar til eksamen?

Er du klar til eksamen?

Eksamenstiden nærmer sig.

Er du klar til eksamen?

På trods af Corona og restriktioner er der eksamener forude.

Det kan være ekstra svært at føle dig klar til eksamen i år, hvor en stor del af undervisningen har været online.

Klar til eksamen – Dine tanker om eksamen er ofte det værste

Hvordan du tænker og taler om eksamen, betyder meget for, om din nervøsitet stiger eller falder.

Ofte er dine bekymringer om eksamenerne langt værre end selve eksamenssituationen.

Et simpelt råd til at nedbringe nervøsitet

Ekstremt forsimplet skal du forsøge kun at tænke på eksamen, når du er i gang med noget, som konkret forbereder dig til eksamen.

På den måde kan det blive nemmere at fokusere på det væsentlige ved eksamensforberedelse.

Det væsentlige er:

  • At følge med i undervisningen.
  • At planlægge din tid.
  • At forberede dig og øve i tilpas grad. (Hverken for lidt eller for meget).

Nå du ikke er i gang med ovennævnte, skal du forsøge at holde tankerne helt fri for eksamen.

Klar til eksamen – Hvornår er man FOR NERVØS før eksamen?

Nervøsitet eller angst?

Det er helt almindeligt at blive nervøs før en eksamen.

Nervøsitet kan endda være med til at skærpe dine sanser og hjælpe dig med at fokusere.

Men det gælder ikke for alle…

Nogle mennesker bliver så nervøse eller angste, at det bliver hæmmede og begrænsende.

Det er frygtelig ubehageligt…

og irriterende…

Hvis du bliver mere end almindeligt nervøs før eksamen, kan du føle dig:

  • hæmmet og begrænset.
  • tom for brugbare tanker.
  • talebesværet.
  • ude af stand til at vise, hvad du kan.
  • fysisk syg. (Kvalme, ondt i maven, søvnløs).

Hvis du genkender ovennævnte reaktioner, kan det være en god ide for dig at få hjælp til at håndtere og nedtone din nervøsitet/angst.

Klar til eksamen

Du kan få hjælpe til at håndtere din eksamensangst eller nervøsitet.

Jeg er klar til at hjælpe, når din nervøsitet bliver for voldsom.

En ung skriver:

“Jeg har fået snakket det godt igennem og så har jeg fået en masse hjælpemidler for at komme igennem en eksamen.

Jeg har det meget bedre med eksamener nu, jeg er stadig nervøs, men det er slet ikke lige så slemt.”

Du kan bestille tid og få hjælp til eksamensangst her!