Pressemeddelelse – Bog: Ung og Introvert

Ung og introvert – Pressemeddelelse

Er der plads til introverte unge mennesker og deres kvaliteter i skolen og i de unges hverdagsliv? Skal man helst være udadvendt, snakkende og god til at sælge sig selv for at opfylde omgivelsernes forventninger og krav? Er der opstået en ubalance i samfundets generelle vægtning af ydre målbare aspekter og indre værdier?

Introverte unge har deres styrker på andre områder end de ekstroverte, og det kan være svært at opnå selvaccept og respekt for sine introverte kvaliteter. De introverte unge står ofte tilbage med en opfattelse af, at de skal lave om på sig selv for at kunne passe ind.

”Ung og introvert – en bog til og om introverte unge” er skrevet til unge, der vil vide mere om at være introvert, og som ønsker at lære deres introverte sider bedre at kende. Forældre, lærere og andre voksne, der ønsker at forstå introverte unge, kan ligeledes have glæde af at læse bogen.

Anmeldelse

Bogen ”Ung og introvert” er primært henvendt til unge introverte, men alle bør læse den! Den gør op med stereotyper om introverte og giver de unge introverte værktøjer til at håndtere de typiske hverdagsproblemer, de oplever. Introverthed skal normaliseres, så det bliver helt legitimt f.eks. at sige ”Jeg har mere lyst til at hygge herhjemme i aften end at tage med til fest” – og dét bidrager bogen ”Ung og introvert” til!

– Naomi

Bogudgivelse

Bogen: ”Ung og introvert” udkommer d. 23. januar 2020.

Bog-release på Gørlev Bibliotek, Algade 35, 4281 Gørlev torsdag d. 23. januar 2020 kl. 19:00-20:30.

Fakta om bogen

Bogen er på 34 sider. Den findes som E-bog til 69 kr. og paperback til 95 kr.

ISBN E-bog: 978-87-999684-8-0, ISBN-paperback: 978-87-999684-9-7.

Bøgerne kan bestilles her: https://grethelindbjerg.dk/shop/

Om forfatteren

Grethe Lindbjerg Sørensen er teenagecoach, foredragsholder og kommunikationsterapeut i egen virksomhed. Grethe har arbejdet med teenagere i de seneste 20 år som coach, uddannelsesvejleder og efterskolelærer. Se mere om Teenagecoach Grethe Lindbjerg her: https://grethelindbjerg.dk/

Kontakt:

Grethe Lindbjerg Sørensen, mail@grethelindbjerg.dk, +45 23 44 34 56