Pressemeddelelse – Når efterskolen er en udfordring

Pressemeddelelse udsendt d. 27/4 2020

Når efterskolen er en udfordring

De fleste efterskoler oplever hvert skoleår, at en række elever aldrig falder til på efterskolen, og at en del af disse elever vælger at stoppe.

Når en elev mærker, at efterskolelivet er sværere end forventet, kan det være afgørende at møde andre elever i en tilsvarende situation, samt at blive mødt med accept, forståelse og støtte fra efterskolemedarbejdere.

Følelsen af opbakning, eller manglen på samme, kan betyde forskellen på, om en elev giver op og dermed stopper på efterskolen, eller om eleven med støtte fra andre elever og efterskolemedarbejdere får mod på at tage udfordringen op.

Fakta om materialet

Når efterskolen er en udfordring er udarbejdet til at hjælpe efterskolemedarbejdere i deres arbejde med frafaldstruede elever. Materialet indeholder både overordnede tanker og overvejelser, forberedende tiltag og helt konkrete beskrivelser af aktiviteter og øvelser. Undervisningsmaterialet er lige til at gå til og kan anvendes direkte som beskrevet til facilitering af gruppeforløb med frafaldstruede elever. Materialet kan ligeledes bruges til at få inspiration og ideer i udvikling af efterskolens egne tiltag.

Undervisningsmaterialet leveres som en pdf-fil (45 sider), som må deles, kopieres og anvendes ubegrænset på den købende efterskole.

Pris: 1.395 kr. inkl. moms

Undervisningsmaterialet kan bestilles her:

Om forfatteren

Grethe Lindbjerg Sørensen er teenagecoach, foredragsholder, forfatter og kommunikationsterapeut i egen virksomhed. Grethe har arbejdet med teenagere i de seneste 20 år som efterskolelærer, coach, uddannelsesvejleder og. Se mere om Teenagecoach Grethe Lindbjerg her: https://grethelindbjerg.dk/

Kontakt:

Grethe Lindbjerg Sørensen, mail@grethelindbjerg.dk, +45 23 44 34 56