Pressemeddelelse – Ny bog: Gode samtaler med unge

Gode samtaler med unge

Unge menneskers hverdag er fuld af ord og snak fra voksne. Lige fra smalltalk og hurtige hverdagssamtaler til instruktioner, formaninger og undervisning. Men er der også plads de virkelige gode og nærværende samtaler, hvor vi voksne oprigtig lytter til de unge?

Hvordan kommer vi som forældre eller lærere i gang med en god samtale? og hvordan kan vi sikre os, at de unge mennesker overhovedet vil fortælle os noget eller lytte til dét, vi har at sige?

Gode samtaler med unge – Samtaleguide til forældre og lærere

I bogen Gode samtaler med unge – Samtaleguide til forældre og lærere er der inspiration og ideer til at skabe gode samtaler med unge mennesker. Samtaleguiden er en efterfølger til bogen: Tal med din teenager – Kvæl konflikterne og styrke selvværdet.

Anmeldelse

”Jeg ville ønske, at jeg havde læst denne bog da mine unge var yngre. Bogen er fuld af inspiration og gode eksempler til at få startet de gode samtaler og er forklaret på en ukompliceret måde, så det bliver nemmere at coache ungdommen. Jeg kan godt lide de mange indspark til de voksne om nærvær, tone, lytte og ikke mindst refleksion fx om at korrigere adfærd – hvorfor det er vigtigt – hvem er det vigtigt for? En uundværlig bog der nemt kan bruges som opslagsværk. Gode samtaler kræver øvelse – sæt i gang.”– Jane Grønbech

Bogudgivelse

Bogen Gode samtaler med unge – Samtaleguide til forældre og lærere udkommer d. 17. marts 2021.

Online bogfejring onsdag d. 17. marts 2021 kl. 19:00-19:45 live på Facebook.*

*For at deltage skal du på forhånd melde dig ind i min Forældregruppe for teenageforældre, som du finder lige her!

Fakta om bogen

Samtaleguiden er på 34 sider. Den findes som E-bog til 49 kr. og paperback til 95 kr.

ISBN: E-bog: 978-87-999684-6-6, Paperback: 978-87-999684-7-3.

Bøgerne kan bestilles her: https://grethelindbjerg.dk/boeger/bog-gode-samtaler-med-unge/

Om forfatteren

Grethe Lindbjerg Sørensen er teenagecoach, foredragsholder, forfatter og kommunikationsterapeut i egen virksomhed. Grethe har arbejdet med teenagere gennem mange år som coach, uddannelsesvejleder og efterskolelærer. Se mere om Teenagecoach Grethe Lindbjerg her: https://grethelindbjerg.dk/